A fost aprobata finantarea UE pentru tronsonul Km 614 – Simeria

1,3 miliarde de euro din Fondul de coeziune vor fi investite în modernizarea unei secțiuni din coridorul feroviar ce leagă localitatea Curtici, aflată la granița dintre România și Ungaria, de municipiul Constanța, de la malul Mării Negre. Lucrările se vor concentra în mod semnificativ pe creșterea vitezei și siguranței deplasării pe secțiunea dintre Km 614 și orașul Simeria, prin reabilitarea și modernizarea a 13 gări din această secțiune, îmbunătățirea sistemelor de semnalizare și informare a pasagerilor și construirea infrastructurii conexe necesare, cum ar fi poduri și tunele.

„Fiecare euro din bugetul UE investit în sectorul căilor ferate mărește coeziunea teritorială și competitivitatea economică în România, îmbunătățește conexiunea acesteia cu Ungaria și restul Europei și asigură o mobilitate ecologică, rapidă și sigură. Acesta este un proiect cu o finanțare UE de 65% și o valoare adăugată de 100%”, a precizat Comisarul pentru politică regională, Corina Crețu.

Reamintim ca Ministerul Transporturilor a semnat in noiembrie 2017 cererea de finantare pentru reabilitarea liniei de cale ferata Frontiera Curtici-Simeria, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/ h, intre Km 614 si Simeria. Valoarea totala a proiectului este de 9.52 miliarde lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% din valoarea totala eligibila aprobata, respectiv 6 miliarde lei va fi asigurata din Fondul de Coeziune, iar restul de finantare in valoare de 3.51 miliarde lei va fi asigurata de la bugetul de stat.

Reamintim si ca la 31 august 2017, CFR SA si Asocierea FCC – Astaldi  – Convensa au semnat contractul pentru reabilitarea tronsonului 3 Gurasada-Simeria.

De asemenea, asocierea Astaldi SPA- FCC Construccion-Salcelf Construzioni Edili e Ferroviare SPA- SC Thales Systems România a fost desemnata, la 17 februarie anul trecut, castigatoare a contractului de reabilitare a tronsonului 2, Km 614-Gurasada.

Termenul de finalizare al lucrarilor pe sectiunea Km 614 – Simeria este martie 2023.

Obiectul principal al cererii de finanțare este reprezentat de modernizarea a 141 km de cale ferată pe tronsonul Radna – Gurasada –Simeria în scopul creșterii vitezei maxime operaționale la 160 km/h pentru trenurile de pasageri și 120 km/h pentru trenurile de marfă și va contribui la reducerea în consecință a timpului de deplasare între localitățile Simeria și Arad de la 146 minute la 74 de minute.

Conexiunea feroviara Curtici – Constanța (pe teritoriul Romaniei, de la vest la est) este parte a coridoarelor Orient-Est-Med și Rin-Dunăre din rețeaua TEN-T. Mai multe secțiuni ale acesteia au fost sau sunt în curs de a fi finanțate prin intermediul altor instrumente europene, cum ar fi Mecanismul de Interconectare a Europei  sau Banca Europeană de Investiții (BEI).