Toti cei cinci ofertanti in licitatia pentru Brasov – Sighisoara, calificati in cursa finala pentru desemnarea castigatorului

La 20 februarie CFR SA va desemna castigatorul licitatiei estimata la 3,19 miliarde lei fara TVA (peste 700 milioane de euro).

Astfel, toate cele cinci consortii si companii care au depus oferte pentru reabilitarea tronsonului feroviar Brasov – Sighisoara pe sectiunile 1. Brasov – Apata si 3. Cata – Sighisoara, in lungime totala de 86 de km, s-au calificat in cursa finala, acestea trecand de etapa de evaluare a ofertei tehnice.

Reamintim ca in august 2017, CFR SA a primit cinci oferte in vederea reabilitarii acestui tronson important de pe Coridorul IV Paneuropean, ramura nordica.

Ofertele au fost depuse de catre urmatoarele companii:

– asocierea Astaldi si  IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.

– Impreza Pizzaroti & C SpA Italia S.p.A.

– asocierea Alstom  S.A., Arcada Company, Aktor si Euroconstruct Trading ‘98

– Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.

– asocierea Strabag A.G., Thales si Swietelsky

 

Sursa de finantare va fi asigurata de Comisia Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 85%, iar cofinantarea in proportie de 15% de la bugetul de stat. Durata de executie este de 48 de luni, la care se adaugă 60 de luni perioada de notificare a defectiunilor.

Lucrarile de modernizare a infrastructurii feroviare aferente celor doua sectiuni, Brasov – Apata si Cata – Sighisoara, vor contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilitatii sustenabile pe sectiunea Frontiera Ungara – Curtici – Arad – Simeria – Sighisoara – Brasov, prin cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h, reducerea duratei de transport,  cresterea sigurantei feroviare, facilitati pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusa, introducerea sistemelor moderne de semnalizare si de management al traficului si prin imbunatatirea gradului de confort oferit calatorilor in statiile de cale ferata.

In cadrul contractului de executie lucrari va fi derulata o gama variata de lucrari de infrastructura si suprastructura feroviara: terasamente linii C.F, consolidari, poduri si viaducte, podete, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, trafic feroviar, sistem de informare a calatorilor, energoalimentare, telecomunicatii, comunicatii pentru semnalizare, fibra optica, supraveghere video, arhitectura, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalatii termoventilatie, aparari de maluri, semnalizare, protectia mediului. Pe acest traseu se afla 11 puncte de sectionare, toate centralizate electrodinamic (CED) – 4 statii de cale ferata, 15 halte, 2 noduri de cale ferata principale si un tunel dublu de 660 m lungime.